Thompson Bros Glenburgie 17yrs 2009

(Ga over de afbeelding om in te zoomen)

Flesinhoud: 700 ml


De Thompson Bros. Glenburgie 17 Years is een karaktervolle Speyside Single Malt die volledig rijpte in first fill bourbonvaten. Op vatsterkte gebotteld, zonder koude filtering of toevoeging van kleurstoffen, waardoor het pure distilleerderijkarakter volledig behouden blijft.

De Thompson Bros. Glenburgie 17 Years is een karaktervolle Speyside Single Malt die volledig rijpte in first fill bourbonvaten. Op vatsterkte gebotteld, zonder koude filtering of toevoeging van kleurstoffen, waardoor het pure distilleerderijkarakter volledig behouden blijft.

Deze whisky werd in 2009 gedistilleerd bij de Glenburgie Distillery en na zeventien jaar rijping geselecteerd door de onafhankelijke bottelaar Thompson Bros.. De first fill bourbonvaten geven de whisky een fraaie combinatie van rijp fruit, romige vanille en verfijnde houtinvloeden, zonder het elegante Speyside karakter te overheersen. De botteling op 53,7% alcohol zorgt voor extra diepgang en een krachtige, volle smaakbeleving. Een prachtige keuze voor liefhebbers van fruitige, klassieke Speyside whisky's met veel intensiteit en een natuurlijke presentatie.

Proefnotitie

Geur: Rijp geel fruit, appel, perzik en tropisch fruit worden aangevuld met tonen van vanille, romige karamel, mout en subtiele eikenkruiden.

Smaak: Vol en krachtig met lagen van mango, citrus, honing, zachte mout, butterscotch en een elegante kruidigheid die mooi in balans blijft met het fruit.

Afdronk: Lang en verwarmend met vanille, eikenhout, lichte specerijen, frisse citrus en een aanhoudende fruitige zoetheid.

Dranksoort Whisky
Land Schotland
Oogstjaar 2009
Flesinhoud 700 ml
Alcohol 53,70%
Er zijn geen beoordelingen voor dit product,
Geef als eerste een beoordeling
Even geduld a.u.b.