De Thompson Bros. Glenburgie 17 Years is een karaktervolle Speyside Single Malt die volledig rijpte in first fill bourbonvaten. Op vatsterkte gebotteld, zonder koude filtering of toevoeging van kleurstoffen, waardoor het pure distilleerderijkarakter volledig behouden blijft.
De Thompson Bros. Glenburgie 17 Years is een karaktervolle Speyside Single Malt die volledig rijpte in first fill bourbonvaten. Op vatsterkte gebotteld, zonder koude filtering of toevoeging van kleurstoffen, waardoor het pure distilleerderijkarakter volledig behouden blijft.
Deze whisky werd in 2009 gedistilleerd bij de Glenburgie Distillery en na zeventien jaar rijping geselecteerd door de onafhankelijke bottelaar Thompson Bros.. De first fill bourbonvaten geven de whisky een fraaie combinatie van rijp fruit, romige vanille en verfijnde houtinvloeden, zonder het elegante Speyside karakter te overheersen. De botteling op 53,7% alcohol zorgt voor extra diepgang en een krachtige, volle smaakbeleving. Een prachtige keuze voor liefhebbers van fruitige, klassieke Speyside whisky's met veel intensiteit en een natuurlijke presentatie.
Geur: Rijp geel fruit, appel, perzik en tropisch fruit worden aangevuld met tonen van vanille, romige karamel, mout en subtiele eikenkruiden.
Smaak: Vol en krachtig met lagen van mango, citrus, honing, zachte mout, butterscotch en een elegante kruidigheid die mooi in balans blijft met het fruit.
Afdronk: Lang en verwarmend met vanille, eikenhout, lichte specerijen, frisse citrus en een aanhoudende fruitige zoetheid.