Thompson Bros Highland Park 22yrs 2003

(Ga over de afbeelding om in te zoomen)

Flesinhoud: 700 ml


Deze 22 jaar oude Highland Park van Phil & Simon Thompson is een krachtige single cask botteling uit een refill sherry butt. Een elegante Orkney whisky met een mooie balans tussen rijp fruit, zachte rook en kruidige sherryinvloeden, gebotteld op vatsterkte.

Gedistilleerd in 2003 en in maart 2026 gebotteld op 55,9%, levert dit vat slechts 336 flessen op. De rijping in een refill sherry butt geeft de whisky verfijning en complexiteit zonder het karakter van de distilleerderij te overheersen. Verwacht de kenmerkende combinatie van heidehoning, subtiele maritieme tonen en lichte turfrook, aangevuld met gedroogd fruit, pure chocolade en warme specerijen. Doordat de whisky niet koud gefilterd is en geen kleurstoffen bevat, blijft het karakter volledig intact. Een prachtige botteling voor de liefhebber van oude Highland Park whisky's waarbij elegantie belangrijker is dan een overdosis houtinvloed.

Proefnotitie

Geur: Heidehoning, gedroogde vijgen en rozijnen, sinaasappelschil, pure chocolade, zachte rook, leer en een vleugje kruidnagel.

Smaak: Vol en romig met tonen van donker fruit, cacao, karamel, geroosterde noten, peper, kaneel en een subtiele ziltigheid die mooi samengaat met de lichte Orkney rook.

Afdronk: Lang en verwarmend met aanhoudende tonen van chocolade, eikenhout, specerijen, gedroogd fruit en een elegante, licht rokerige finale.

Dranksoort Whisky
Land Schotland
Oogstjaar 2003
Flesinhoud 700 ml
Alcohol 55,90%
Er zijn geen beoordelingen voor dit product,
Geef als eerste een beoordeling
Even geduld a.u.b.